برگزیدگان بخش «تجسم هنر»، بخش ویژه «قله‌ها» و جایزه ویژه «جهاد تبیین» معرفی شدند بازگشت Back
برگزیدگان بخش «تجسم هنر»، بخش ویژه «قله‌ها» و جایزه ویژه «جهاد تبیین»  معرفی شدند
 
برگزیدگان بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، شامگاه جمعه پنجم اسفند در جریان برگزاری آئین اختتامیه این رخداد هنری در تالار وحدت معرفی شدند.
 
به گزارش ستاد خبری جشنواره، بخش «تجسم هنر» امتداد جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان‌های سراسر کشور بود که در دوره پانزدهم با مشارکت کلیه استان‌ها و نمایش آثار منتخب هنرمندان استانی برگزار شد.
 
علی سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی به عنوان مدیران کل برگزیده بخش «تجسم هنر» معرفی شدند.
 
همچنین حمید بهجت مدیر هنری استان آذربایجان غربی و ابوالقاسم طحانیان مدیر هنری استان بوشهر نیز عنوان مدیران هنری برگزیده بخش «تجسم هنر» را به خود اختصاص دادند.
 
منتخبین بخش ویژه «قله‌ها» معرفی شدند
 
به گزارش ستاد خبری جشنواره، بخش ویژه «قله‌ها» ازجمله بخش‌هایی بود که امسال برای نخستین بار با هدف نمایش قله‌های پیشرفت و افتخار ایران اسلامی و همچنین ابعاد شخصیتی اسوه‌ها، الگوها و سرمشق‌های موردنظر هنرمندان به بافتار جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزوده شد.
 
بر این اساس، نفرات منتخب عبارتند از: 
 
نفر برگزیده: محمد صابر شیخ‌رضایی در بخش طراحی گرافیک
نفرات شایسته تقدیر: رضا بدرالسماء در بخش تصویرسازی، مصطفی عابدینی در بخش خوشنویسی، محمد علی رجبی در بخش کارتون و کاریکاتور،  روح‌الله جوانی در بخش عکاسی.
 
جایزه ویژه «جهاد تبیین» به یک عکاس رسید
 
جایزه ویژه «جهاد تبیین» در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به یکی از هنرمندان بخش عکاسی اهدا شد.
 
به گزارش ستاد خبری جشنواره، امسال برای نخستین بار در طول برگزاری جشنواره‌های هنری فجر، دست به ابتکاری تازه زد و با افزودن بخش ویژه‌ای با عنوان «جهاد تبیین»، برای هنرمند منتخب این بخش، جایزه‌ای ویژه درنظر گرفت.
 
این جایزه به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال همراه با تندیس ویژه، شامگاه جمعه پنجم اسفند در جریان برگزاری آئین اختتامیه جشنواره پانزدهم در تالار وحدت، از سوی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سید احسان باقری هنرمند رشته عکاسی به عنوان فرد برگزیده این بخش اهدا شد.
 
همچنین سعید قاسمی دیگر هنرمند رشته عکاسی نیز در بخش «جهاد تبیین» شایسته تقدیر شناخته شد.

 

تاریخ خبر:  1401/12/06