میرهاشمی: «تجسم هنر» ما را به آینده هنرهای تجسمی امیدوار می‌کند بازگشت Back
میرهاشمی: «تجسم هنر» ما را به آینده هنرهای تجسمی امیدوار می‌کند
 
دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، برگزاری بخش «تجسم هنر» در استان‌های سراسر کشور را اتفاقی امیدوارکننده دانست.
 
به گزارش ستاد خبری جشنواره،  سیدعباس میرهاشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جریان برگزاری آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، ضمن خیرمقدم به حاضرین و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: خدا را شاکرم که جشنواره هنرهای تجسمی فجر، آخرین بخش‌های فصل پانزدهم را طی می‌کند. جشنواره‌ای که جمعی از بزرگان عرصه هنر مانند زنده‌یادان حبیب‌الله صادقی و عبدالرحیم سیاهکارزاده، ۱۵ سال برای برگزاری آن زحمت کشیدند و آن را نزد ما به ودیعه گذاشتند. وظیفه ما ادای دین به کسانی است که توقع رشد و ارتقای جشنواره را دارند.
 
او افزود: امسال، تلاش کردیم رویه جشنواره را از حیث محتوا و فرم، به آنچه که باید نزدیک کنیم؛ به همین دلیل قالب‌های جدیدی را طراحی کردیم. همچنین بسترهای متفاوتی را در نظر گرفتیم تا در مقیاس جغرافیای پهناور ایران، به عموم هنرمندان تجسمی ادای دین کنیم. 
 
میرهاشمی با بیان اینکه بالغ بر ۴ هزار هنرمند آثار خود را در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به امانت گذاشتند، درباره بخش «تجسم هنر» گفت: مهمترین بخش ما که شاید بدهی جشنواره به استان‌ها بود، «تجسم هنر» نام داشت. در این بخش، تلاش شد تا همه استان‌ها بتوانند نمایشگاه هنری مجزایی را برپا کنند و این اتفاقی است که ما را به آینده هنرهای تجسمی امیدوار می‌کند.
 
دبیرکل جشنواره پانزدهم ادامه داد: در دوره پانزدهم از حوزه بین‌الملل هم غافل نبودیم و آثار هنرمندان بین‌المللی عرصه کارتون و کاریکاتور را در قالب بخش "لبخندآفرینان جهان" میزبانی کردیم. در بخش "به افق امید" با محوریت طراحی پوستر، روی مبحث "جهاد تبیین" متمرکز بودیم و در نهایت، فصل دوم بخش "آینه در آینه" با تمرکز بر رشته عکاسی در موزه هنرهای معاصر تهران ارائه شد.
 
میرهاشمی در بخش پایانی اظهارات خود از همراهی و مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری و مدیرکل هنرهای تجسمی تشکر کرد و افزود: به پشتوانه حضور همکارانم در دبیرخانه‌ جشنواره پانزدهم که قدم‌های بزرگی را برداشتند، توانستیم جشنواره‌ای خوب و شایسته برگزار کنیم‌.

 

تاریخ خبر:  1401/12/06